Bulgurul este o specialitate din Orientul Mijlociu pe care il gasim in numeroase specialitati din Bazinul mediteranean. Acest grau prefiert este ideal pentru prepararea salatelor. Bulgurul reprezinta un amestec de boabe de grau macinate. A nu se confunda cu graul spart care nu este prefiert.

Valorile nutritionale ale bulgurului. La fel ca pastele, bulgurul reprezinta un derivat al graului tare. Proprietatile sale sunt aceleasi ca ale graului. O portie de 100g de bulgur fiert are un aport de aproximativ 90 de calorii si de fibre. Este ideal in cadrul unui regim alimentar echilibrat si pentru persoanele care vor sa slabeasca. Are un continut scazut de calorii si confera rapid senzatia de satietate.

Vitamine si minerale. Germenele de grau reprezinta o sursa excelenta de minerale diferite: fosfor pentru sanatatea oaselor si dintilor, magneziu pentru contractia musculara, fier pentru formarea globulelor rosii, zinc pentru buna functionare a sistemului imunitar si seleniu antioxidant impotriva radicalilor liberi, responsabili de aparitia diferitelor probleme coronariene si a diferitelor tipuri de cancer. Bulgurul contine in egala masura un numar mare de vitamine – vitamina B6 care faciliteaza transportul oxigenului, vitamina E antioxidanta si vitamina K, excelenta pentru coagularea sangelui.

Bulgurul in bucatarie. Cum se prepara bulgurul? Se lasa intr-un litru de apa timp de doua-trei ore dupa care se poate folosi in diferite preparate.

Produse recomandate:

1. Bulgur – Sanovita

Bulgur

Produsul Sanovita provine din Turcia si, pe langa faptul ca are un gramaj de 500 de grame, este disponibil si la un pret foarte foarte accesibil. In ambalaj gasim bulgur 100% ceea ce inseamna ca il putem folosi cu cea mai mare incredere in prepararea diferitelor mancaruri.

Per 100 de grame, acest produs contine 0.4 grame de grasimi din care 0 grame de acizi grasi saturati. Tot pentru acelasi gramaj are 1.9 grame de fibre, 12 grame de proteine si 0 grame de sare.

Vezi Detalii Si Pret


2. Bulgur Ecologic / Bio – Niavis

bulgur ecologic

Acest produs ( 250 de grame ) este 100% Ecologic si are un continut foarte ridicat de vitamine, proteine si fibre. Valorile nutritionale difera fata de primul produs prezentat si anume: 3 grame de grasimi, 15 grame de fibre, 15 grame de proteine si 71.4 grame de carbohidrati.

Bulgurul se pastreaza cu ambalajul inchis si se depoziteaza intr-un loc racoros si uscat. A nu se consuma de catre femeile insarcinate sau de catre persoanele care sufera de alergii.

Vezi Detalii Si Pret


3. Grau Bulgur Germinat Granovit – Solaris

Produsul oferit de Solaris ( 400 de grame ) este neprelucrat termic iar pe intreaga durata a procesului de fabricatie, nu se folosesc temperaturi care pot altera calitatea acestor cereale (maxim 45 grade C). Continutul este bogat in beta-caroten, B1, B2, B3, B5, B6, B8, B9, retinol, si minerale precum: sodiu, potasiu, magneziu, fier, cobalt, cupru, zinc, molibden, fosfor, bor.

Acest grau ajuta la digerarea carbohidratilor si la asimilarea energiei lor. In plus,  fortifica sistemul imunitar dar si sistemul nervos impotriva stresului. Nu este recomandat sa fie consumat mai mult de 100 de grame zilnic.

Vezi Detalii Si Pret


In randurile de mai jos va prezentam o reteta in care se poate folosi bulgurul. Va atentionez ca este la fel de sanatoasa pe cate este de delicioasa.

Salata tabouleh cu bulgur


Ingredientele de care avem nevoie: 2-3 legaturi mari de patrunjel verde, 2 linguri menta proaspata, o ceapa rosie mare, 5 rosii bine coapte, 150 grame de bulgur, 6 linguri suc de lamaie, 6 linguri ulei de masline, sare de mare si piper macinat.


Se prepara in felul urmator: Punem la inmuiat bulgurul in apa rece pentru doua ore. Scoatem bulgurul si il scurgem bine de apa (se strange in maini si se lasa pe un prosop curat sa absoarba restul de apa). Urmeaza sa taiem rosiile in cubulete fine, sa tocam fin patrunjelul si menta. In continuare vom curata si toaca foarte fin ceapa.

E randul rosiilor sa fie amestecate cu ceapa, bulgurul, patrunjelul si menta, dupa care le stropim cu ulei de masline si zeama de lamaie. Adaugam sare si piper in functie de gust. Amestecam din nou bine si lasam preparatul la rece minimum o ora inainte de servire. Salata se poate consuma ca atare, cu o lipie sau ca garnitura la alte feluri de mancare. Pofta Buna!

5 (100%) 1 vote

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here