micul dejun

De ce sa nu sari peste micul dejun? Cu totii stim ca este cea mai importanta masa a zilei, insa, probabil nu stim exact de ce.

 

Micul dejun este masa care ne asigura energia si nutrientii necesari pentru intreaga zi. Avem o multitudine de optiuni pentru a pregati un mic dejun gustos si sanatos in acelasi timp.

Iata de ce sa nu sari peste micul dejun

Dr.Oz spune ca daca consumam alimentele potrivite ne putem bucura de beneficiile nutritive ale micului dejun. Sfatul sau este sa optam pentru proteine sanatoase precum ouale si pestele slab si sa alegem cereale integrale ( de exemplu ovazul ) si fructe si legume proaspete.

dr-ozCerealele si alimentele semipreparate din comert ( multe dintre ele ) sunt bogate in zahar, sare si grasimi nesanatoase care nu fac altceva decat sa contribuie la aparitia obezitatii, a diabetului si la cresterea tensiunii arteriale.

Un mic dejun sanatos reprezinta o semnificativa sursa de nutrienti. Specialistii Universitatii Cardiff au realizat un studiu prin care au descoperit ca cei care servesc regulat micul dejun prezinta un risc mai scazut de a contacta gripa sau raceli.

Micul dejun poate influenta chiar si masa corporala. Acesta poate preveni supraalimentarea din timpul zilei si furnizeaza nutrientii necesari mentinerii unei greutati corporale optime.

De asemenea, aceasta masa importanta reduce riscul de diabet de tip 2. O cercetare stiintifica de la Harvard ne indica faptul ca femeile care sar peste micul dejun ( ocazional ) prezinta un risc mai mare de a face diabet decat cele care iau micul dejun in mod regulat. Aceasta situatie este cauzata de dereglarile nivelului de insulina secretata in organism. Pe scurt, dupa ce ai dormit si corpul s-a relaxat avem mare nevoie de o stabilizare a nivelului de insulina pentru ca functiile organismului nostru sa se desfasoare corect.

Un alt raspuns la intrebarea de ce sa nu sari peste micul dejun este ca acesta ajuta la imbunatatirea memoriei si a concentrarii si contribuie chiar si la dispozitia de peste zi.

Pentru un stil de viata sanatos putem incepe prin a renunta la alimentele cu carbohidrati si zahar si sa consumam proteine si fibre la micul dejun.

Tot Dr.Oz afirma ca : “Daca mananci un mic dejun consistent, dar iei o cina frugala, vei constata ca vei slabi. Efectul provine de la felul in care ora de masa influenteaza productia de hormoni care determina senzatia de satietate. Incearca sa te trezesti cu 15 minute mai devreme decat de obicei astfel incat sa te poti bucura de un mic dejun satios, gustos si bogat in nutrienti.”

De exemplu, la cea mai importanta masa a zilei putem servi un smoothie pentru imunitate alaturi de o salata de capsuni si avocado.

loading…


5 (100%) 1 vote

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here