nuci caju voxpedia

Zilele trecute am primit un colet plin cu sanatate de la Sano Vita si, recunosc ca m-am simtit foarte rasfatata.

Dintre toate acele delicii BIO m-am repezit la semintele de in si la nucile de caju, doua produse despre care tin neaparat sa va vorbesc deoarece sunt pline de beneficii dar si accesibile in preparare.

Despre semintele de in v-am mai povestit in articolul Semintele de in. Beneficii si proprietati dar, cu toate acestea, nu pot trece mai departe fara o scurta recapitulare sau fara sa punctez anumite aspecte pe care nu trebuie sa le neglijam.

seminte de in voxpedia

In primul rand, semintele de in sunt foarte bogate in antioxidanti care previn semnele imbatranirii. Acestea amelioreaza chiar si simptomele menopauzei si stimuleaza digestia. Cercetatorii japonezi afirma ca semintele de in trateaza depresia daca sunt consumate in paralel cu medicamentatia prescrisa de doctor.

Inca un aspect important si util tuturor doamnelor, este faptul ca acest tip de seminte sunt o alternativa naturala pentru persoanele care vor sa slabeasca deoarece fibrele lor dietetice confera rapid senzatia de satietate.

Eu am incercat semintele de in Sano Vita si le-am combinat cu salata (atasez mai jos reteta), le-am presarat in iaurt (cam 2 lingurite), in supa crema dar si in smoothie si in shake. Rezultatul? Un deliciu plin de beneficiu 🙂 .

Pentru salata am folosit: 

  • 1/2 salata verde si 1/4 varza
  • un catel de usturoi (maruntit) + un fir de ceapa verde
  • masline, cubulete de branza
  • o lingura de ulei de masline + o lingura otet de mere
  • seminte de in intregi

Urmatorul produs testat, de pe lista, este Caju (nuci/alune) care si-a castigat popularitatea deoarece este un aliment foarte bogat din punct de vedere nutritional.
Nucile de Caju nu sunt doar gustoase ci si pline de beneficii, fiind capabile sa previna afectiunile cardiace (produc acizi grasi importanti care previn formarea cheagurilor de sange). Ca si semintele de in, Caju ajuta la pierderea kilogramelor in plus, iar doar doua portii de caju/zi pot preveni diabetul, afectiunile cardiovasculare si cancerul.
Si daca tot nu v-am convins sa ma insotiti la portia de sanatate, in randurile urmatoare o sa mai punctez cateva beneficii.
– caju ajuta organismul in lupta cu radicalii liberi
– previne formarea pietrelor la vezica biliara
– ajuta sistemul nervos si satisface necesarul de minerale ale organismului
– caju reduce riscul de anemie si fortifica musculatura
Nu doar ca am testat nucile caju Sano Vita ci, datorita lor mi-am conturat un adevarat ritual al sanatatii. Va vine sa credeti sau nu, imi plac aceste nuci deoarece le pot consuma ca atare si le prefer in locul chipsurilor sau a altor snacks-uri nesanatoase (nici nu o sa va dati seama cand terminati de rontait o punga intreaga).
Caju imi place si pentru ca este un aliment accesibil pe care, oricum l-as combina si m-as juca cu el (culinar) este la fel de plin de savoare si nu isi pierde din proprietati.

Mic dejun cu caju

La micul dejun obisnuiesc sa combin caju cu seminte de tot felul, cu fructe uscate (goji, smochine, curmale) si cereale. Aceasta combinatie sanatoasa imi ofera energia de care am nevoie pe parcursul unei zile.
Ei bine, daca la micul dejun optez pentru o salata sau pentru rondele din orez expandat, nu uit sa le consum in compania unui pahar cu lapte de caju. Acest lapte este o alternativa pentru persoanele care au intoleranta la lactoza insa, oricine il poate consuma deoarece este foarte sanatos, delicios si cremos.
Cum sa prepari lapte de caju:
Pentru aceasta reteta ai nevoie de: 200 gr. de caju (inmuiat peste noapte), un praf de sare si 1 litru de apa plata.
In continuare avem nevoie de un blender/aparat de mixat in care punem nucile caju, sarea si 300 ml de apa plata. Mixam la viteza maxima pana cand obtinem o consistenta cremoasa, dupa care adaugam si restul de apa plata.
Acest lapte se poate consuma ca atare sau strecurat (daca nu va place pulpa). Se mai poate adauga scortisoara sau vanilie, in functie de preferinte.

Concluzia mea? BIO nu inseamna costuri mari iar mancarea sanatoasa nu inseamna eforturi financiare. Cauta cele mai accesibile produse, combina-le dupa bunul plac si bucura-te de un deliciu sanatos si satios.
Alege sa fii sanatos si ofera-i organismului echilibrul de care are nevoie.
Voi de unde va luati portia zilnica de sanatate?
5 (100%) 1 vote

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here