semintele de inSemintele de in sunt recunoscute de mai multi ani pentru proprietatile lor benefice asupra organismului. Numeroasele studii efectuate asupra semintelor de in au scos la iveala faptul ca semintele de in contin compusi sanatosi care contribuie la buna functionare a mai multor organe.

Semintele de In – Proprietati

Semintele de in sunt pline de proprietati benefice care ne mentin sanatatea deoarece sunt foarte bogate in substante nutritive. Ba mai mult, dintr-o serie de 129 de alimente supuse studiilor, aceste seminte se claseaza pe locul 1 fiind „pline” de antioxidanti, mangan, magneziu, fosfor, vitamina B1 si cupru.

O alta proprietate foarte apreciata si pe care trebuie neaparat sa o amintim, este continutul mare de fibre care ajuta in caz de constipatie. Pe langa aceasta, „semintele minune” au si proprietati de reglare a colesterolului, a glucozei din sange si a digestiei.

Per total, in compozitia semintelor de in regasim: lucide, celuloza, proteine, saruri de potasiu si magneziu, ulei, vitamine E, F, mucilagii, acid galacturonic, ramnoza, galactoza, xiloza, arabinoza, lipide formate din acizi grasi mononesaturati ( acid oleic ), polinesaturati (acid linoleic si linolenic), precum si glicozide cianozidice.

Semintele de In – Beneficii

Semintele de in aduc multe beneficii atat pentru corp cat si pentru minte, ajutand la combaterea inflamatiilor dar si la obtinerea unui ten frumos.

Cum obtinem un ten frumos? Acest lucru este posibil deoarece semintele de in curata foarte bine epiderma si inlatura acneea comuna. Putem apela cu incredere la o masca naturala pentru fata care sa aibe in compozitie „semintele minune”.

Cieste si: Beneficiile semintelor de Chia

Reteta rapida – masca de fata: 2-3 linguri cu faina din seminte de in se amesteca cu 2 linguri de apa. Pasta obtinuta se aplica pe fata. Tratamentul se lasa timp de 15-20 de minute dupa care spalam tenul foarte bine cu apa calduta.

Alte beneficii ale semintelor de in sunt:

  • elimina stresul si oboseala, imbunatatind calitatea somnului
  • combat durerile menstruale si migrenele
  • lupta impotriva cancerului ( in special cel de colon si de san )
  • intarzie imbatranirea pielii si a oaselor
  • previne bolile cardiovasculare
  • creste imunitatea
  • inlatura acneea si semnele lasate de aceasta
  • ajuta la mentinerea greutatii si previne constipatia

Cum se consuma Semintele de In

Semintele de in sunt recomandate pentru consum in special seara, de patru ori pe saptamana, cate două lingurite fie intregi, fie macinate, cu multa apa.

Aceste seminte se pot adauga in sucuri, salate, peste cereale sau in iaurt. La fel de bune si de benefice sunt si presarate peste cartofi copti sau adaugate in aluatul de paine, briose, etc.

Cum sa slabesti cu Semintele de In

Semintele de in imbunatatesc sistemul cardiovascular si digestiv si permit prevenirea unor boli precum cancerul, artroza dar si simptome ale menopauzei. In plus, semintele de in reprezinta alternativa naturala pentru persoanele care vor sa slabeasca.

Pentru  a reusi sa slabim trebuie sa ardem un numar mare de calorii iar semintele de in joaca un rol esential in acest sens. Semintele de in contin un numar mare de antioxidanti care amelioreaza metabolismul iar fibrele sale dietetice confera rapid senzatia de satietate. Datorita unui continut bogat de acizi grasi Omega 3, semintele de in pot reduce pofta de dulciuri.

Daca vrei sa profiti de beneficiile semintelor de in pentru a slabi trebuie sa incepi sa le introduci in alimentatia sa intr-un mod disciplinat si constant. In general, se recomanda  consumul a trei linguri de seminte de in pe zi, impartite de-a lungul zilei, inainte de cele trei mese principale.

Toarna in jur de un litru de apa fiarta peste 3 linguri de seminte de in. Lasa aceasta compozitie sa stea peste noapte, intr-un termos de preferat. Dimineata se strecoara aceasta compozitie iar lichidul obtinut se consuma pe toata durata zilei, de 3-4 ori cate 150 ml. Prepara aceasta bautura pe baza de seminte de in pentru a putea permite semintelor de in sa isi pastreze proprietatile benefice intacte. Aceasta dieta se urmeaza timp de 10 zile dupa care se face pauza 10 zile si se reia pana cand se obtin rezultatele dorite.

Esential este ca in perioada in care consumi aceasta bautura pe baza de in sa bei cat mai multa apa pentru a ramane hidratata. Pe langa faptul ca reduc pofta de mancare si ard grasimile, semintele de in estompeaza in mod vizibil celulita. Aceeasi bautura se mai recomanda si in caz de gastrita, hemoroizi sau cistita.

Uleiul de In – Beneficii

Uleiul de in, prezinta si el numeroase beneficii miraculoase fiind un izvor de vitamine, minerale dar si o excelenta sursa de acizi grasi sanatosi Omega 3 si Omega 6.

Mineralele si vitaminele pe care le contine uleiul de in sunt: zinc, fier, vitamina E, caroten, magneziu, vitaminele din complexul B, sulf, calciu, fosfor, mangan, potasiu, nichel, silicon, molibden, crom si cobalt.

Uleiul de in ne aduce urmatoarele beneficii:

  • imbunatateste sanatatea oaselor
  • scade rata bolilor cardiace
  • mentine echilibrul hormonal la menopauza
  • tine astmul sub control
  • mentine sanatatea pielii
  • mareste cantitatea de serotonina
  • previne aparitia celulelor canceroase

Semintele de in contraindicatii

Semintele de in au si cateva contraindicatii insa, cel mai important lucru pe care trebuie sa il retinem, este sa nu depasim dozajul zilnic si sa nu consumam seminte necoapte.

Consumul semintelor de in nu este indicat:

  • persoanelor cu un nivel ridicat al trigliceridelor
  • persoanelor care sufera de afectiuni ce pot fi agravate de continutul mare de fibre alimentare
  • persoanelor care urmeaza un tratament pentru subtierea sangelui / prevenirea formarii de cheaguri de sange
  • persoanelor cu o presiune scazuta

De asemenea, femeile cu cancer ovarian, la san sau uterin trebuie sa consulte un medic specialist deoarece aceste seminte contin substante similare estrogenului. Aceasi recomandare si in cazul femeilor insarcinate.

Produse recomandate:

  1. Seminte de in – Soiaprodukt

seminte de in

Semintele de in de la Soiaprodukt se livreaza in cantitate de 1Kg. la un pret mai mult decat accesibil.

Acest produs este originar din Rusia iar valorile nutritionale ( la 100 de grame ) sunt: proteine 15.0g, energie 2378 kj, glucide 18.0g si lipide 45.0g. Recomandate de nutritionisti, semintele de in se pot include cu usurinta in meniul saptamanal oferind sanatate si o stare de bine.

 

Vezi Oferta


2. Ulei din seminte de in – Rotta Natura

ulei din seminte de in

Uleiul din seminte de in este o sursa foarte bogata de acizi grasi polinesaturati de tip Omega 3,6,9 si lignani. In compozitia acestui produs regasim ( intr-o capsula cu 1000 mg de ulei din seminte de in ): Omega 3 (acid alfa-linolenic)- 540 mg, Omega 6 (acid linoleic)- 150 mg, Omega 9 (acid oleic)- 210 mg.

Se administreaza in felul urmator: cate o capsula pe zi, cu 20-30 min. inainte de masa, timp de 3 luni.

Vezi Oferta


3. Ulei din seminte de in. Bio – Green Organics

semintele de in

Green Organics ne ofera un produs 100% Bio care se livreaza intr-o sticluta de 250 ml. Bineinteles, provine dintr-o agricultura ecologica ( din Germania ) si este ideal pentru preventia bolilor cardiovasculare.

Acidul alpha-linoleic (Omega 3) se gaseste in cantitati insemnate in uleiul din seminte  de in, ulei care poat fi presarat peste salate sau folosit cu incredere in alte retete culinare.

 

Vezi Oferta

 

5 (100%) 5 votes

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here