smochineChiar daca nu sunt la fel de suculente ca celelalte fructe, smochinele sunt fructe delicioase cu o savoare aparte si gust dulce. Originare din Asia, smochinele sunt actualmente cultivate de-a lungul Mediteranei in cateva sute de varietati diferite, regrupate in cateva culori: albe, verzi, rosii si violet – negru. Smochinele proaspete se pot gasi din august pana in octombrie insa versiunea uscata este disponibila de-a lungul intregului an.

Iata de ce ar trebui sa introduci smochinele in regimul tau alimentar si care sunt benficiile acestora:

  1. Smochinele previn cancerul. Continutul de cumarina poate reduce riscul aparitiei cancerului la prostata. Consumul de smochine in mod regulat poate contribui la reducerea aparitiei cancerului de colon si de san.

2. Smochinele reduc nivelul de colesterol. Fibrele solubile existente in smochine cunoscute sub numele de pectine contribuie la reducerea colesterolului sanguin.

3. Smochinle previn tensiunea arteriala si atacuril cardiace. Potasiul continut de smochine, Omega 3 si Omega 6 din smochine permit mentinerea presiunii sanguine si reducerea frecventei sau aparitiei crizelor cardiace.

4. Smochinele sunt de ajutor in lupta cu diabetul. Frunzele smochinului au proprietati curative. Acestea pot ajuta pacientii care sufera de diabet pentru a reduce aportul de insulina.

5. Smochinele reduc senzatia de oboseala. In plus, consumul de smochine poate imbunatati memoria si sa previna anemia.

6. Smochinele previn si trateaza inflamatiile. Cu conditia sa fie bine coapte si aplicate pe piele. Inflamatiile pe care smochinele le pot trata merg de la abces la ulcer.

7. Smochinele lupta impotriva alergiilor la produsele lactate. Smochinele sunt bogate in calciu si constituie o excelenta alternativa pentru tratamentul terapeutic al alergiilor la produsele lactate.

8. Smochinele sunt o sursa excelenta de minerale. Smochinele contin minerale precum calciul, cuprul, potasiul, manganul, fierul, seleniul si zincul. 100g de smochine contin 640mg de potasiu, 163mg de calciu si 232mg de zinc. Potasiul este un element important pentru celulele si fluidele corporale care contribuie la frecventa cardiaca si controleaza presiunea arteriala.

9. Smochinele au un continut ridicat de antioxidanti. Smochinele proaspete, in special varietatile negre si purpurii contin caroten, tanini si acid clorogenic. Cantitatea antioxidantilor continuta este comparabila cu cea a merelor.

Nu mai sta pe ganduri, introdu smochinele in regimul tau alimentar si nu vei regreta.

Ca de fiecare data, nu inchieiem articolul fara sa iti recomandam cateva produse.

  1. Smochine uscate – 500 de grame

smochine uscate

Aceste smochine marca Sanovita au un continut ridicat in calciu si fosfor si sunt foarte utile copiilor aflati in perioada de crestere precum si tuturor persoanelor predispuse la hipocalcemie. Provin din Turcia si au urmatoarele valori nutritionale ( per.100 gr. ): 1.2 grame de grasimi din care 0 grame acizi grasi saturati, 217kcal, 55.3 grame carbohidrati din care 44.7 grame de zaharuri, 6.7 grame de fibre, 4 grame de proteine si 0 grame de sare.

In plus, acestea sunt o buna sursa de flavonoide si polifenoli – antioxidanti naturali care intaresc imunitatea prevenind bolile cardio-vasculare.

Vezi Oferta!


2. Smochine uscate – 200 de grame

Smochinele uscate de la Alevia sunt gustoase si aromate cu multiple beneficii pentru organism. Acest produs este 100% natural, fara aditivi sau conservanti si nu contine gluten. Aici regasim ( per.100 de gr. ) 55 grame de carbohidrati din care 0 grame de zaharuri, 7.5 grame de fibre, 3.6 grame de proteine, 0.08 mg. de sare si 244 mg. de calciu.

Mod de pastrare: la loc uscat, ferit de lumina si caldura, la temperaturi maxime de 15°C. Smochinele uscate pastreaza calitatea fructelor proaspete.

Vezi Oferta!


Daca ai deja in plan sa te aprovizionezi cu aceste delicioase si sanataose smochine, iti atasam mai jos si o reteta pentru a te bucura de proprietatilor lor din plin.

Desert cu smochine

Acest desert se prepara in maxim 30 de minute si ne iasa 4 portii delicioase.

Ingredientele de care avem nevoie sunt: 6 linguri de zahar brun, o lingurita de scortisoara, 12 smochine, 200-250 e grame de mascarpone, putina ciocolata razuita, fulgi de migdale sau fistic nesarat.

Se prepara in felul urmator: Crestam smochinele ( in cruce ) si le pudram cu zaharul brun si scortisoara. Le lasam la cuptor pentru 10 minute. Dupa ce se scurge timpul, le lasam la racit. Impartim mascarpone in 4 boluri si tot in aceleasi boluri repartizam smochinele si le decoram cu ciocolata razuita si fulgi de migdale. Pofta Buna!

Afla de ce este bine sa consumi Smochine si care sunt beneficiile acestora
4.8 (96%) 5 votes

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here